Om föreningen

Brf Spinnsidan 1 består av Tvååkersgränd 4-16 samt Våxtorpsgränd 2-14 och Våxtorpsgränd 22-34

I mitten av december 2007 bildades bostadsrättsföreningen Spinnsidan 1 efter utköp av de tidigare förvaltarna Svenska Bostäder. Föreningen har tre hus som rymmer 72 bostadsrättslägenheter varav 6 st är kvar som hyresrätter, föreningen har också 24 parkeringsplatser.

Husen ligger högt och från många av lägenheterna har man en fantastisk utsikt. Lägenheterna från den här perioden - slutet av 60-talet - är ofta välplanerade och byggda med omsorg. Lite ovanligt för den här epoken är den bevarade naturmarken mellan husen och att vägarna går runt området och inte rakt igenom. Detta bidrar till ett lugnt och lummigt område.

Området Östbergahöjden ligger precis norr om Årsta och härifrån är det nära till det mesta. I närheten finns butiker, restauranger, dagis, skolor, Lisebergs idrottsplats, Årstafältet, koloniområde, golfrange, Stockholmsmässan och Årsta partihallar.

Du tar dig hit med buss 168 (Östbergahöjden- Gullmarsplan) eller 134 (Östbergahöjden- LIljeholmen) och dessa tar dig enkelt till knytpunkter som Gullmarsplan (gröna linjen), Liljeholmen (röda linjen) eller Årstaberg där både tvärbanan och pendeltågen möts.